Soli Deo Gloria

SOLI DEO GLORIA
Het schip, de motorkotter is gebouwd op de Scheepsbouwwerven van D. en Joh. Boot N.V. te Alphen aan den Rijn, bouwnummer. 1288. Scheepstype ,IJslandtrawler / motorkotter met steunzeil. Opdrachtgever Fa. J. Ketting te Katwijk aan Zee. De afmetingen van het schip zijn Lengte o.a. 30.68 m, Lengte L.L. 26.00, Breedte 6.50 m, Holte 3.41 m, Diepgang 2.56 m, Bruto 170,36 BRT, Netto tonnage 45 ton. Bij de nieuwbouw is de INDUSTRIE 7D6 geÔnstalleerd met een omkeerkoppeling. In 1968 is de turbo opgebouwd en werd toen INDUSTRIE 7D6HD, ook de omkeerkoppeling is vervangen door Kuipers serie 54000 nr. 4378 , overbrenging 1.98- 1. bouwjaar 1968.

SOLI DEO GLORIA
Het schip is in 1960 te watergelaten en gedoopt in ''SOLI DEO GLORIA'' KW 152. Teboekstelling te Leiden in 1960, Brandmerk 1770 V LEID 1960

Het schip is in de vaart gekomen, en heeft voornamelijk gevist op de Noordzee. Het schip is gebouwd als zijtrawler, er werd over stuurboord gevist.

Het schip is in 1990 te Rijswijk opnieuw teboekgesteld, Brandmerk 18092 Z R 1990

SOLI DEO GLORIA
In 1991 is het schip uit de visserij gegaan en verkocht aan Hans Blank te Amsterdam, eigenaar tot 1996.

In Juni 1996 is het schip gekocht door Dhr. T. van Bragt te Amsterdam, deze heeft schip geheel verbouwd / omgebouwd om er op te kunnen wonen.

De "SOLI DEO GLORIA" is nu, december 04, alweer acht jaar in gebruik als woonschip, de motor heeft het nu rustig, er wordt niet veel meer gevaren, zo nu en dan word nog een enkel reisje gedaan via de Noordzee naar de eilanden, om zo nog even de zeelucht te proeven. De INDUSTRIE functioneert op 44 jarige leeftijd nog prima, en hopelijk nog vele jaren.

Gegevens motor:
merk : INDUSTRIE
type : 7D6HD Turbo
  Niet Omkeerbaar
omkeerkoppeling : Kuipers
vermogen : 595 p.k.
soort : 7 cilinder
omw./min. : 500
bouwjaar : 1960
motornr. : 4327
aflever datum : 10-11-1960
s s s s